Veelgestelde Vragen

Veelgestelde Vragen

Zit je met een vraag over De Druïdenwinkel? Neem dan een kijkje hieronder, wellicht vind je het antwoord hier wel terug!

 

Wie of wat is De Druïdenwinkel?

De Druïdenwinkel is een webshop beheerd door vzw New Order of Druids, een Druïdenvereniging gevestigd in Wilrijk (Antwerpen), België. Lees er meer over op de pagina Over Ons.
 

Heeft de Druïdenwinkel een fysieke winkel?

Neen. Aangezien De Druïdenwinkel onderdeel is van de vereniging "New Order of Druids", zijn wij geen commercieel bedrijf en hebben wij dus geen fysieke winkel die je kan bezoeken. Naast onze webwinkel is het wel mogelijk om onze artikelen aan te kopen op één van de evenementen waar we aan deelnemen als standhouder. Op onze maandelijkse bijeenkomsten kan je ook terecht om artikelen aan te kopen, maar we hebben daar doorgaans slechts een heel beperkt aantal artikelen bij, en veelal zijn dit enkel boeken. Wil je graag bij ons ter plaatse iets kopen maar ben je niet zeker of we het op onze bijeenkomsten of verkoopstand bij zullen hebben? Neem dan even contact met ons op en dan proberen we het voor je op te lossen.
 

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Nee, je kan perfect een bestelling plaatsen bij De Druïdenwinkel zonder de verplichting een account aan te maken. Het voordeel van een account is echter wel dat je je adresgegevens kan opslaan, zodat je die bij volgende bestellingen niet telkens opnieuw hoeft in te voeren. Tevens kan je dan je vorige bestellingen makkelijker raadplegen. Er worden nooit gevoelige financiële gegevens bij ons opgeslagen.
 

Kan ik de levering van mijn bestelling opvolgen met een traceernummer?

Ja, wij verzenden je bestelling steeds als postpakket met traceernummer, zodat het tijdens transport niet verloren kan gaan. Dit geeft je de mogelijkheid om de verzending te volgen vanaf het moment dat het aan bpost is bezorgd tot het bij jou toekomt. Als je een bestelling geplaatst hebt en je hebt een traceernummer gekregen, kan je de status van je pakket volgen via deze link.
 

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Bestellingen worden standaard altijd verzonden als postpakket. Wil je het toch graag komen afhalen, dan is dit mogelijk in Wilrijk (Antwerpen) mits afspraak. Aangezien wij geen fysieke winkel hebben, hebben we ook geen openingsuren waarin je zomaar even langs kan komen. Afhalingen zijn dus enkel mogelijk op momenten die voor onze vrijwilligers mogelijk zijn. Je kan in dat geval dus best even contact met ons opnemen om afspraken te maken, ook indien je graag je bestelling zou komen afhalen tijdens één van onze bijeenkomsten.
 

Waarom wordt mijn bestelling pas na 1 tot 2 weken geleverd?

Onze vereniging draait uitsluitend op onbetaalde vrijwilligers, die het beheer van de webshop in hun vrije tijd op zich nemen. Om die reden is het voor ons niet haalbaar om bestellingen heel snel te leveren. Als streefdoel zetten we een week voorop om je bestelling te verzenden (exclusief de tijd die het transport in beslag neemt), al kan dat soms ook sneller of net wat trager zijn. In alle gevallen zorgen wij ervoor dat de levering gebeurt binnen de wettelijke termijn van vier weken (binnen België). Lukt het niet om je bestelling tijdig te leveren, dan nemen we contact met je op en heb je de mogelijkheid om te kiezen of je langer wil wachten of je bestelling wil annuleren. Voor bestellingen op maat, zoals handfastingkoorden, reken je sowieso best een extra week.
 

Zijn jullie producten altijd in voorraad?

Doorgaans zijn de artikelen in onze webshop altijd in voorraad. Moest iets onverhoopt toch uit voorraad zijn, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op. We laten je dan weten of het artikel nog terug in stock zal komen, en zoja wat de vermoedelijke levertermijn zal zijn. Je hebt dan uiteraard het recht om je bestelling te annuleren, en dan storten we je geld gewoon weer terug. Wanneer artikelen niet meer in voorraad zijn, en ook niet meer leverbaar zullen zijn, zullen we deze zo spoedig mogelijk uit de webshop verwijderen en vervangen door andere, nieuwe artikelen.
 

Ik heb gezien dat jullie iets verkochten op de verkoopstand, maar ik vind het niet terug in de webshop?

Omwille van praktische en financiële redenen is het niet mogelijk om ons volledige assortiment in de webshop te plaatsen. Om die reden kan het dus zijn dat we wel iets te koop aanbieden in onze verkoopstand, of op onze bijeenkomsten, maar niet in onze webwinkel. Sommige producten zijn tevens moeilijk om als postpakket te versturen, zoals een fles mede vanwege het gevaar dat deze ondanks goede verpakking zou breken tijdens transport. Wil je toch graag iets aankopen dat niet in onze webwinkel is opgenomen, kan je steeds contact met ons opnemen en dan zulen we proberen je alsnog verder te helpen.
 

Leveren jullie ook in Nederland of andere landen?

Ja. De New Order of Druids, en dus bijgevolg ook onze webshop, is gevestigd in België en alle leveringen binnen België worden dus als "nationale leveringen" beschouwd. Het is eveneens mogelijk om te leveren in Nederland, alsook in andere Europese landen, maar dat brengt dan wel hogere verzendkosten met zich mee. Je kan de verzendkosten terugvinden op de pagina "Verzenden en Retourneren". Leveringen buiten de Europese Unie zijn helaas niet mogelijk wegens de opgelegde complexe en dure procedures.
 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn enerzijds afhankelijk van wat je bestelt (en/of hoeveel), en anderzijds van de bestemming. Voor het buitenland gelden er immers andere verzendkosten dan voor leveringen binnen België. Een overzicht van de verzendkosten vind je terug op de pagina "Verzenden en Retourneren".
 

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Voor betalingen werken wij met de platformen Mollie en Paypal.

Via Mollie kan je betalen met de gangbare betaalmethoden zoals Bancontact/Mister Cash, Belfius Direct, KBC Online, iDeal, kredietkaarten Visa/Mastercard/American Express, en Apple Pay.
Je kan ook betalen met je Paypal-account. Het is eveneens mogelijk om manueel te betalen via bankoverschrijving (IBAN overboeking). 

Meer info over onze betaalmogelijkheden vind je op de pagina "betaalmethoden".
 

Kan ik een artikel terugsturen als ik zou beslissen dat ik mijn aankoop toch niet wil houden?

Ja. Je hebt wettelijk recht op een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen, te tellen vanaf wanneer je de bestelling hebt ontvangen. Je mag binnen die termijn de artikelen die je niet wenst te houden naar ons terugsturen, op voorwaarde dat deze in nieuwe, ongebruikte staat zijn, in de originele verpakking, met alle toebehoren indien van toepassing, en met factuur of aankoopbewijs. Wij betalen dan het aankoopbedrag en het bedrag van de oorspronkelijke verzending aan je terug. De verzendkosten om de ongewenste artikelen terug te sturen, moet je dan wel voor je eigen rekening nemen, alsook het risico voor beschadiging of verlies van je pakket tijdens transport naar ons toe. De procedure om te retourneren vind je terug op onze pagina "Verzenden & Retourneren". Merk wel op dat er geen herroepingsrecht bestaat voor gepersonaliseerde artikelen of artikelen op maat, zoals handfastingkoorden.
 

Waarom staat er geen BTW-bedrag vermeld op het factuur?

New Order of Druids vzw is een kleine vereniging met beperkte omzet, waardoor wij genieten van de Belgische vrijstellingsregeling van BTW-belasting. Dit wil zeggen dat wij geen BTW kunnen recupereren op onze aankopen, maar eveneens dat we geen BTW mogen aanrekenen bij onze verkopen. Om die reden zal er € 0 BTW gerekend worden, of geen BTW-bedrag vermeld staan. Dit betekent eveneens dat handelaars geen BTW kunnen recupereren op aankopen bij De Druïdenwinkel.
 

Geeft De Druïdenwinkel aandacht aan milieuvriendelijkheid?

Als Druïdenvereniging dragen wij het milieu uiteraard hoog in het vaandel. Wij proberen dan ook om, waar mogelijk, de webshop op een milieuvriendelijke manier te organiseren. Zo proberen wij, in de mate van het mogelijke, dozen te herbruiken, al is dit niet altijd mogelijk vanwege de nodige afmetingen. Wanneer we toch gebruik maken van plastic, zoals bv. bubblewrap, dan is dit omdat we er zeker van willen zijn dat je bestelling in goede staat toekomt. De bubblewrap die we gebruiken, is wel steeds gerecupereerd van leveringen die we ontvangen hebben, zodat we hiervoor geen nieuwe bubblewrap moeten aankopen en laten produceren. Plastic webshop-zakken, voor de verzending van artikelen die niet breekbaar zijn, werden overgenomen van bv. webshops die gestopt zijn. Het gaat dus steeds om plastic die al geproduceerd was en anders wellicht in de vuilbak terecht gekomen was, er wordt geen plastic geproduceerd op onze bestelling. Hou jij dan de bubblewrap op jouw beurt ook bij om te hergebruiken?
 

Is het veilig om aankopen te doen op De Druïdenwinkel?

Onze webshop draait steeds in een veilige online omgeving, beveiligd met een HTTPS-verbinding en SSL-certificaat. Alle online betalingen gebeuren bovendien via het Molliie-platform of het Paypal-platform, dat eveneens met een HTTPS-verbinding beveiligd is. Je financiële gegevens, zoals rekeningnummer, kredietkaartnummer, enz. worden dus niet bij ons opgeslagen, en kunnen dus niet worden blootgesteld voor, tijdens of na het betalingsproces. Betalingen via bankoverschrijving gebeuren evenmin via onze website maar gewoon via je eigen bank, en leveren dus evenmin een veiligheidsprobleem op. Een goede veiligheid begint natuurlijk ook bij jezelf: als je een klantenaccount bij ons registreert, zorg er dan voor dat je een veilig paswoord kiest dat niemand zomaar kan raden. Lees ook onze Privacy Policy waarin we verklaren je privacy niet te schenden.



 
Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren of om advertenties te kunnen tonen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Privacy & Cookiebeleid
SLUITEN